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2024.08.08

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Summer Horror

皆さん、こんにちは。
松阪、伊勢、津の英会話スクール、GES英会話のウェズリーです。

 

ワーッと暑い日本の夏は、肌の上で空気がほんの少し脈打つ。

アイスクリームやかき氷?
もちろん、みんな涼しくなりたい。
もうひとつ、ホラー映画を見てゾクゾクする方法もあります。

子供の頃や10代の頃は、ホラーというジャンルをかなり軽蔑していましたが、怖いとか見づらいという分かりやすい理由ではなく、一般的に無意味な結末や解決しない結末が多いと思っていたからです。しかし、年齢を重ねるにつれて、私の考えは徐々に変わってきています。

ホラーの結末は大概ひどくて弱いと今でも思っていますが、彼らが何を目指しているのか、何を直感しているのか、その理路整然とした理由がわかるようになりました。
ホラー映画の一般的なイメージは、真夜中、暗闇に潜むもの、冷たく容赦のない雰囲気など、夏よりも暗く寒い季節である真冬の方がしっくりくるようなものです。

 

そのような考え方は理にかなっているが、ホラーとは何かという根本的なことを見落としているのかもしれないと考えます。
ホラーは本当に一種の暗闇の中に潜んでいますが、それは意味の喪失、意図せずして現実を把握できなくなることで生じる、無感覚で濁った暗闇です。

冬の夜の真夜中であろうと、炎天下の夏の日の灼熱の真昼であろうと、カーペットが足元から払われ、その下に立つ床も転倒を受け止める床もなければ、恐怖は襲ってきます。

恐怖感を生み出すのは、理性、解決、理解を求める私たちの自然な性質と、まさにその非対応性なのだと考えます。
この性質と折り合いをつけることで、私はホラー映画のしばしば無意味で不可解な結末を芸術として評価するようになったのです。

Wesley

松阪・伊勢・津 GES子ども英会話
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In the warbling heat of summer in Japan, the air pulses just a little on the skin.

Ice cream or shaved ice, right? Of course, we all want to cool down. One other way to get the chills is from watching a horror film.

 

As a child and in my teenage years I had quite a bit of disdain for the horror genre, but not for the obvious reason that they’re frightening or difficult to watch, but rather for the reason that I thought in general they had senseless or unresolved endings. My opinion on this has been gradually changing though, as I get older.

 

I still think that horrors have by and large terrible and weak endings, but I’ve come to see the rhyme and reason of what they’re getting at, of what the intuition here is; it’s the nature of horror. Watching a horror movie in the middle of summer can seem counterintuitive if you look at it this way: a common image of a horror scene is the dead of night, things lurking in the dark, a cold and relentless atmosphere, and such things that would seem more at home in the middle of winter which is conspicuously a darker and colder season than summer.

 

Such a way of thinking is within reason but maybe misses something fundamental about what horror is. Horror truly does lurk in a kind of darkness, but it’s that insensible and murky darkness that comes with a loss of meaning, with unintentionally losing grip with reality; be it the dead of a wintery night, or the scorching high noon of a fiery summer’s day, if the carpet gets swept from under you and underneath is no floor to stand on or catch your fall, terror strikes.

It’s that very non-meeting with our natural disposition towards reason, resolution, and understanding that creates a sense of horror. It’s coming to terms with this nature of it that I’ve come to appreciate the often senseless and incomprehensible endings of horror movies as an art form.

 

Wesley

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